Tapahtuman sielua etsimässä

Tapahtumatekniikka ohjailee parhaimmillaan hienovaraisesti tapahtuman luonnetta. Vahvistaa parhaimmillaan sen sielua. Jopa luo sen. Näin ajattelee yrittäjä, joka luovii tapahtumatuottajien ja asiakkaiden välimaastossa

Tekniikkakaveri hifistelee, mutta asiakasta kiinnostaa vain lopputulos. Rahasyistä rakennusaikataulut puristetaan minimiin, mutta laadun pitäisi silti ylittää odotukset. Teknisen tukkukaupan myyntijohtajan tehtävästä tapahtumatekniikan yrittäjäksi siirtynyt Ilja Milan katselee kimuranttia tilannetta eri vinkkelistä.

Uutuuksilla hifistelyn sijaan tekniikkayritykset voisivat keskittyä luomaan esimerkiksi viihtyisän äänimaailman.

– Jos messuosastoille tarjotaan ämyreitä ota tai jätä -meiningillä, kauppaa tuskin syntyy. Tarkkaan valittu musiikki on viihdyttävää ja saa vieraat jäämään osastolle hengailemaan ja irrottautumaan hetkeksi messujen levottomasta taustahälinästä.

On vapauttavaa, kun voi seistä omien arvojensa takana ja tarjota sellaista palvelua ja ratkaisuja, jotka kokee arvokkaaksi.

Etsiessään uudentyyppisiä toteutuksia Milan ei kaihda villejäkään ajatuksia…

Lue juttu kokonaisuudessaan Evento lehdestä >

Teksti: Heli Koivuniemi / Kuva: Timo Porthan